Weekend Mancora & laatste week werken

20 december 2015 - Máncora District, Peru

Holaaaaa!!

Na weer een hele leuke week te hebben gewerkt op de Skate Ramp met veel activiteiten, zijn we vrijdagavond met de nachtbus vertrokken naar Máncora. We hadden 2 uur vertraging en de bus vertrok al laat, dus we waren ontzettend blij toen we na een 10 uur durende busrit in het stadje aankwamen. We gingen meteen naar het hostel om onze spullen te droppen en liepen daarna langs alle leuke souvenierwinkeltjes naar het strand. Toen we eindelijk op het strand lagen en ons helemaal hadden gesetteld, was de zee zo vloed, dat we ons moesten verplaatsten. 10 minuten later kwam er weer iemand zeggen dat de zee weer bij ons zou komen haha, weer verplaatsen dus. Deze keer een heel stuk verder. Hier konden we dan ook gelukkig blijven liggen. Een heeeel lekker relaxed middagje waar we bijna niks hebben gedaan. Heerlijk!!! Na nog een sprong in het zwembad en ons opgefrist te hebben, zijn we nog lekker langs het strand gaan eten en wat drinken. Tijdens een live bandje die voor ons speelde hebben we eerste echte 'pisco sour' gehad, een typisch drankje van hier. Mmmm...
Zondag zijn we vroeg opgestaan en lekkere pannenkoeken gaan eten als ontbijtje aan het strand. Onze dag kon al niet meer stuk hihi. We hadden een tour geboekt naar Tumbes, een stadje helemaal in het noorden van Peru. Onderweg kwamen we langs een aantal mooie strandjes (punta sal, punta pico, puerta pizarro) waar we even een uurtje op mochten liggen. Daarna gingen we naar het stadje Tumbes dat bijna tegen Equador aanligt. We gingen op een bootje langs een soort regenwoud, heel mooi. Na een lange dag gingen we terug naar Mancora en namen we de nachtbus weer naar Huanchaco.
Het was een super relaxed weekend, wat we toch blijkbaar wel nodig hadden na al die weken werken en actieve dingen doen in de weekenden. Ook perfect gepland naar ons idee, zodat we nog een beetje energie op hebben kunnen doen voor de laatste 2 weekjes!

De laatste week werken op onze stage is ook weer aangebroken. Op de een of andere manier werd het elke dag leuker en merkten we aan de kinderen dat ze niet wilden dat wij zouden gaan. We hebben nog een paar activiteiten gedaan en veel gespeeld en geknuffeld! Vrijdag, onze laatste werkdag, was heel erg gek. Het vaste groepje wat er elke dag was en die toch wel onze beste vriendjes geworden waren, kwamen niet naar de ramp. Achteraf misschien alleen maar fijn, want dan was het afscheid nog erger geweest. Daarentegen was er een groepje meisjes die we ook een paar keer gezien hadden en die ons de hele middag platknuffelden. Op het moment dat het tijd was en we naar huis moesten, lieten ze ons niet gaan. Het was heel schattig om te zien dat ze het toch wel erg leuk vonden dat wij er waren. Een ander meisjes die er bijvoorbeeld 3 maanden had gewerkt, ging een aantal weken geleden weg en dat afscheid zag er zo anders uit. Bij ons vonden de kinderen het de hele week oprecht erg dat we er niet meer zouden zijn. Ze waren allemaal extra aanhankelijk en riepen de hele tijd: Debi , Danie en Maria (nederlandse namen zijn erg moeilijk hier). De kinderen hingen aan onze benen en wilden absoluut niet dat we gingen. Ze riepen 'Hollandia, Hollania, Hollandia!', en liepen een groot stuk met ons mee. Na 10 keer opnieuw hebben geknuffeld, zeiden we dan toch eindelijk goodbye en bleven we nog heel lang zwaaien. Met toch wel een brok in onze keel liepen we het stukje terug naar Huanchaco en gingen we verder met inpakken. Wat hebben wij een geweldige tijd gehad hier met alle kinderen en wat hebben wij genoten!!!! We wilden eigenlijk echt niet gaan, maar weten dat als we thuiskomen, we een heeeeeelijke kerst krijgen en daar verheugen we ons ook heel erg op. Maar eerst nog een aantal daagjes reizen naar Cusco, Macchu Pichu!

1. Anita Titahena:
    20 december 2015
    Geweldig al je verhalen en geniet nog maar even . Blij je over paar dagen weer te zien xxxxx mama ani
  2. Anja janssen:
    21 december 2015
    Jullie hebben een mooie tijd gehad. Geniet nu nog maar even ervan. Fijne reis terug en fijne kerstdagen
  3. Yolande (Commundo):
    22 december 2015
    Geweldige verhalen. Veel warmte en plezier. Super bedankt voor jullie inzet en liefde. Hele fijne laatste dagen in Peru en dan delen met familie en vrienden. Fijne feestdagen